CES 2024 showcased a renewed interest in hydrogen-powered vehicles, with various companies displaying their latest innovations. Nikola, known for its hydrogen-powered trucks, unveiled its first U.S.-built hydrogen truck. Croft Motors introduced a prototype SUV with a 1,000-mile range, emphasizing the potential of hydrogen in the current market. Hyundai, a long-time player in hydrogen technology, aims to integrate hydrogen power across its heavy-duty vehicles, arguing that hydrogen is more suitable than batteries for larger vehicles. Bosch announced an engine that combusts hydrogen, and PACCAR displayed its latest hydrogen-powered trucks. The article also discusses the political and corporate support for hydrogen, including federal investments and lobbying efforts by the fossil fuel industry. However, challenges remain, such as the efficiency of hydrogen fuel cell vehicles compared to battery-electric vehicles and the need for more sustainable hydrogen production methods.
CES 2024에서 수소 차량에 대한 관심이 새롭게 조명되었다. 니콜라는 미국에서 제조된 첫 수소 트럭을 공개했다. 크로프트 모터스는 1,000 마일 범위를 가진 SUV 프로토타입을 소개하며 현재 시장에서 수소의 잠재력을 강조했다. 수소 기술에서 오랜 경험을 가진 현대차는 중형 차량에 수소를 통합하려는 목표를 세우며, 수소가 대형 차량에는 배터리보다 적합하다고 주장한다. 보쉬는 수소를 연소하는 엔진을 발표했고, 패카는 최신 수소 트럭을 전시했다. 그러나 배터리 전기차와 비교한 수소 차량의 효율성 및 지속가능한 수소 생산방법의 필요성과 같은 도전 과제도 남아 있다.