Global logistics company FedEx has announced plans to launch a comprehensive e-commerce platform, "fdx," this fall.
FDX is expected to be a comprehensive online shopping platform that will provide merchants with solutions for everything from reaching potential customers to fulfillment and returns. The company touts FDX as a "data-driven" platform that will leverage FedEx's data insights to optimize every part of the buying and selling process. From the outset, FDX merchants will have access to a network of customers on ShopRunner, a FedEx-owned e-commerce site, and customers will be able to see estimated delivery times before checkout, even as they browse and add products to their cart. Merchants can also receive carbon emissions reports, optimal shipping routes, and other information relevant to their supply chain decisions.
글로벌 물류 기업 페덱스(FedEx)가 올 가을, 종합 전자상거래 플랫폼 'fdx'를 출시할 계획이라고 밝혔다. fdx는 판매자가 잠재 고객에게 도달하는 것부터 주문 처리 및 반품까지 모든 것을 위한 솔루션을 제공하는 종합적인 온라인 쇼핑 플랫폼이 될 것으로 기대된다. 페덱스는 fdx를 '데이터 중심' 플랫폼으로 홍보하며, 구매 및 판매 프로세스의 모든 부분을 최적화하기 위해 페덱스의 데이터 통찰력을 활용할 것이라고 소개했다. fdx 판매자는 출시 초기부터 페덱스가 소유한 전자상거래 사이트 샙러너(ShopRunner)의 고객 네트워크에 접근할 수 있으며, 고객은 제품을 검색하고 장바구니에 담는 단계에서도 결제 전에 배송 예상 시간을 확인할 수 있다. 또한 판매자는 공급망 결정과 관련된 탄소 배출 보고서, 최적의 배송 경로 등의 정보를 받을 수 있다.