An estimated 62,000 entertainment jobs in California across the film, TV, music, and gaming industries are expected to be disrupted by the rise of artificial intelligence within the next three years, with a nationwide impact on 204,000 jobs in the United States. The study conducted by consulting firm CVL Economics, which surveyed 300 entertainment industry leaders, aims to analyze the impact and implications of generative AI usage in the business. The advent of AI has recently become a source of tension in Hollywood, notably during last year's writers' and actors' strikes, resulting in the WGA and SAG-AFTRA securing limitations and protections regarding the use of modern technology in their contracts with studios. According to the report, job tasks most likely to be impacted by AI in the film and TV industry include 3-D modeling, character and environment design, voice generation and cloning, and compositing. In the music and sound-recording industry, voice generation and cloning, music generation and recording, and lyrics composition are the tasks most susceptible to AI, while the report concludes that entry-level positions in the entertainment industry will be disproportionately affected by AI's ascent.
엔터테인먼트 산업에서 AI의 부상으로 인해 향후 3년 내에 약 62,000개의 직업이 혼란을 겪을 것으로 예상된다. AI의 등장은 작년 작가 및 배우 파업 중 할리우드에서 주요 긴장 요소로 부상했으며, WGA와 SAG-AFTRA는 스튜디오와 계약에서 현대 기술 사용에 대한 제한과 보호 조치를 확보했다. 연구에 따르면, AI에 의해 가장 크게 영향을 받을 것으로 예상되는 직무는 3D 모델링, 캐릭터 및 환경 디자인, 음성 생성 및 복제, 컴포지팅 등이며, 음악 및 사운드 레코딩 산업에서는 음성 생성 및 복제, 음악 생성 및 녹음, 가사 작성 등이 AI에 의해 영향을 받을 가능성이 높다. 엔터테인먼트 산업에서 초급 직위가 AI의 부상으로 인해 비례적으로 큰 영향을 받을 것이며, 72%의 엔터테인먼트 회사가 생성 AI의 초기 채택자로 분류되었으며, 75%의 응답자가 AI가 이미 직무의 제거, 축소 또는 통합을 촉진했다고 보고했다. 이번 연구는 CVL Economics 컨설팅 회사가 엔터테인먼트 산업 리더 300명을 대상으로 실시했으며, AI 사용이 비즈니스에 미치는 영향을 분석했다.