According to market research firm Digitimes Research, the overall shipments of Chinese smartphone brands in the fourth quarter of 2023 grew 11.2% quarter-on-quarter and 18% year-on-year. This was driven by the peak season in overseas markets, rising demand in emerging markets, and the effects of Singles' Day promotions. The fourth quarter of 2023 coincided with the peak overseas market season, which led to a significant increase in overseas sales of Chinese smartphone brands. In addition, the surge in smartphone demand in emerging markets contributed to the overall shipment growth, while the Single's Day promotion in China also contributed to the increase in domestic sales by stimulating consumers' desire to buy. However, industry observers remain conservative about the outlook for sales during the Lunar New Year holiday in 1Q2024. China's smartphone shipments are expected to decline 18.5% q-o-q in 1Q2024 due to slowing global growth indicators.
시장조사기관인 디지타임즈 리서치(Digitimes Research)에 따르면 2023년 4분기 중국 스마트폰 브랜드들의 전체 출하량은 전분기 대비 11.2%, 전년 대비 18% 증가한 것으로 나타났다. 이는 해외 시장 성수기, 신흥 시장 수요 증가, 싱글데이 프로모션 효과 등이 주요 성장 동인으로 꼽히고 있다. 2023년 4분기는 해외 시장 성수기와 맞물려 중국 스마트폰 브랜드들의 해외 판매가 크게 증가했다. 또한, 신흥 시장에서 스마트폰 수요가 급증하면서 전체 출하량 증가에 기여했는데, 특히 중국 내 싱글데이 프로모션은 소비자들의 구매 욕구를 자극하여 국내 판매 증가에도 영향을 끼친 것으로 나타났다. 하지만 업계 관계자들은 2024년 1분기 설날 연휴 기간 판매 전망에 대해 보수적인 입장을 유지하고 있다. 세계 성장률의 하락지표에 따른 저성장 기조로 중국 스마트폰 출하량은 1분기에 전분기 대비 18.5% 감소할 것으로 예상된다.