중국, 미래 전기차 시장 지배를 위한 야심찬 계획

In a 2011 interview with Bloomberg TV, Tesla CEO Elon Musk was asked about BYD (short for Build Your Dreams), a Chinese company backed by Buffett that was targeting the affordable electric car market. "Have you seen that car?" he said, scoffing, "BYD doesn't have a great product and its technology is not very strong." But 13 years later, things have changed dramatically. BYD overtook Tesla in 2023 to become the world's No. 1 electric car maker in sales. One in every three electric cars sold is now produced by BYD, up from 15% in 2020. Now, instead of mocking his competitors, Musk is warning of the threat from Chinese automakers. "If Chinese electric vehicles enter the U.S. market, they will completely wipe out other U.S. automakers," he said during a January investor conference call. The largest U.S. automakers are also beginning to recognize that they need to find ways to produce affordable electric vehicles as quickly as possible before the Chinese take over the market.

2011년 테슬라 일론 머스크 최고경영자(CEO)는 블룸버그 TV와의 인터뷰에서, 버핏 투자를 받으며 저렴한 전기차 시장을 공략하던 중국 업체 BYD(Build Your Dreams의 약자)에 대해 질문을 받았을 때 "그 차를 보셨나요?"라며, "BYD는 훌륭한 제품이 없고 기술도 그리 강하지 않다"고 비웃으며 말한 바 있다. 하지만 13년 만에 상황은 완전히 바뀌었다. BYD는 2023년 판매량 세계 1위를 차지하며 테슬라를 제쳤다. 현재 판매되는 전기차 3대 중 1대는 BYD가 생산하는 것이며, 이는 2020년 15%였던 수치에서 크게 증가한 것이다. 이제 머스크는 경쟁사를 조롱하는 대신 중국 자동차 업체의 위협에 대해 경고하고 있다. 1월 투자자와의 회의 통화에서 그는 "중국 전기차가 미국 시장에 진출할 경우 다른 미국 자동차 제조업체들을 완전히 소멸시킬 것"이라고 말했다. 미국 최대 자동차 회사들 역시 중국이 시장을 장악하기 전에 최대한 빨리 저렴한 전기차를 생산하는 방법을 찾아야 한다는 사실을 인식하기 시작했다.

Elon Musk relied on China to fuel Tesla's rise. Now Beijing is turning on him.

버트

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