Tesla is aggressively pushing for approval of CEO Elon Musk's $55 billion pay raise. The company is spending money on advertising to secure an affirmative vote from investors, and the chairman of the board is personally calling for support.
Tesla hasn't traditionally utilized advertising, but it has spent some money on ads urging investors to vote in favor of Musk's compensation proposal. According to a report filed with the Securities and Exchange Commission (SEC), the ads were placed through Google and Musk's social media site X. Musk's performance pay is comprised of stock options that vest based on his personal performance and Tesla's stock price. The payout was approved in 2018, and Tesla has already met all of its performance goals. However, some investors have criticized the payout, saying it is too generous and gives Musk too much influence over the company's management.
테슬라는 일론 머스크 최고경영자(CEO)의 550억 달러의 성과급 승인을 위해 적극적인 홍보를 펼치고 있는 것으로 나타났다. 투자자들의 찬성 투표를 확보하기 위해 광고에 돈을 쓰고 있으며, 이사회 의장은 직접 나서서 지지를 호소하기도 하고 있다. 테슬라는 전통적으로 광고를 활용하지 않았지만, 이번에는 투자자들에게 머스크의 보상 제안에 찬성 투표를 촉구하는 광고에 일부 비용을 지출했다. 증권거래위원회(SEC)에 제출한 보고서에 따르면 구글과 머스크의 소셜 미디어 사이트 X를 통해 광고를 게재한 것으로 전해진다. 머스크의 성과급은 그의 개인적인 성과와 테슬라의 주가 상승에 따라 지급되는 주식 옵션으로 구성되어 있다. 이 성과급은 2018년에 승인되었으며, 테슬라는 이미 모든 성과 목표를 달성했다. 하지만 일부 투자자들은 이 성과급이 너무 관대하고, 머스크가 회사 경영에 지나친 영향력을 행사할 수 있게 한다며 반대 여론을 형성하고 있는 것으로 나타났다.