Market analysts report that fewer than 500,000 Vision Pro headsets will be sold by the end of this year. However, Apple plans to release a cheaper version of the Vision Pro in 2025, potentially doubling sales. With both headsets running visionOS, the overall user base could triple after the launch of the low-cost version. The platform's success depends on available content, and Apple needs to encourage developers to create more 3D videos and interactive mixed reality experiences. Currently, Vision Pro owners have access to a limited number of apps, mostly functioning as flat screens hovering in space. If Apple can create a more affordable and comfortable Vision headset without cutting too many features, it could appeal to a broader audience.
보고서에 따르면 애플은 올해 말까지 50만 대 미만의 비전프로 헤드셋 판매로 부진한 성적이 예상된다. 그러나 애플이 2025년에 저가 버전의 비전프로를 출시할 계획이며, 이로 인해 판매량을 두 배로 늘릴 수 있을 것으로 전망된다. 처음 가격이 $3,499인 비전프로는 높은 비용으로 비판을 받았다. 저가 버전 출시로 전체 사용자 기반을 3배로 증가시킬 수 있다는 예상이다. 플랫폼의 성공은 사용가능한 콘텐츠의 양에 달려 있어, 애플은 개발자들이 더 많은 3D 비디오와 상호작용 가능한 혼합현실 경험을 만들 것으로 보인다. 현재 비전프로 소유자들은 제한된 수의 앱만 사용할 수 있으며, 대부분은 여전히 공간에 떠 있는 평면 화면으로 작동한다.