Nvidia unveiled real-world examples of generative AI at the SIGGRAPH conference. CEO Jensen Huang explained how Nvidia leads AI development beyond hardware through its NIM platform. Nvidia improved technologies combining generative AI with 3D and virtual world content generation. These advancements apply to humanoid robot development, robot training using devices like Apple Vision Pro, and enhancing AI image generation accuracy with Getty Images and Shutterstock. Coca-Cola and WPP are early adopters of Nvidia's generative AI art tools. Huang predicted that every employee and company will have AI assistants. Nvidia's AI chips have driven the company's growth and market success, and it's now expanding its software efforts.
엔비디아가 컨퍼런스에서 생성형 AI의 실제 사례들을 공개했다. CEO 젠슨 황은 엔비디아가 AI 개발을 하드웨어 외에도 NIM(Nvidia Inference Microservices) 플랫폼을 통해 주도하고 있다고 설명했다. 엔비디아는 생성형 AI와 3D, 가상 세계 콘텐츠 생성을 결합하는 기술을 개선했다. 이 기술은 로봇 제조업체의 인간형 로봇 개발 가속화, 애플 비전프로를 활용한 로봇 학습, 게티이미지와 셔터스톡과의 협력을 통한 AI 이미지 생성 정확도 향상 등에 적용된다. 코카콜라와 WPP가 엔비디아의 생성형 AI 아트 도구를 초기에 도입했다. 황 CEO는 모든 직원과 회사가 AI 어시스턴트를 갖게 될 것이라고 전망했다. 엔비디아의 AI 칩은 회사 성장과 시장 성공을 주도하고 있으며, 현재 소프트웨어 부문으로 확장하고 있다.