파리올림픽, 소셜 미디어가 만든 새로운 트렌드

At the 2024 Paris Olympics, younger athletes are using social media to share behind-the-scenes glimpses with fans, creating a new trend. These athletes offer less polished, more personal content, providing a free way for fans, particularly in the U.S., to engage with Olympic content as cable TV dependence decreases. For example, U.S. women's rugby player Ilona Maher became a social media star with over 2 million TikTok followers. Other athletes have also gained attention by unboxing official uniforms or sharing their experiences in the Olympic Village.

2024년 파리 올림픽에서는 젊은 세대의 선수들이 소셜미디어를 통해 팬들에게 무대 뒤의 모습을 공유하며 새로운 트렌드를 만들고 있습니다. 이 선수들은 덜 다듬어진 개인적인 콘텐츠를 통해 더 많은 팬들과 소통하고 있으며, 이는 특히 케이블 TV 의존도가 낮아진 미국인들에게 무료로 올림픽 콘텐츠를 소비할 수 있는 기회를 제공합니다. 예를 들어, 미국 여성 럭비팀의 일로나 마허는 틱톡에서 200만 명 이상의 팔로워를 모으며 소셜미디어 스타로 떠올랐습니다. 또한, 다른 선수들도 공식 유니폼을 언박싱하거나 올림픽 마을의 생활을 공유하는 등 다양한 콘텐츠를 통해 주목받고 있습니다.

How Gen Z athletes pulled the Paris Olympics into the TikTok era

버트

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