Electric vehicle sales are increasing, but contrary to recent news headlines, the evolution of electric vehicles will likely take longer than expected. According to recent reports, Tesla's sales are declining, and Ford is scaling back its electric vehicle rollout. General Motors is delaying the launch of electric trucks and holding off on investing in electric vehicle battery mining, while Hertz is selling electric vehicles as its stock price falls. As a result, automobile manufacturers are suffering significant losses due to slowing customer demand. Nevertheless, electric vehicle sales continue to grow. American market research firm J.D. Power expects 1.2 million electric vehicles to be sold in the U.S. by the end of 2024, exceeding the 1 million sold last year. Electric vehicles are projected to account for 9% of total vehicle sales, down from the previous forecast of 12%.
전기차 판매가 증가하고 있지만, 최근 뉴스 헤드라인과는 달리 전기차의 진화는 예상보다 더 오랜 시간이 걸릴 것으로 보인다. 최근 보도에 따르면, 테슬라의 판매는 감소하고 있으며, 포드는 전기차 롤아웃을 축소하고 있다. 제너럴 모터스는 전기 트럭의 출시를 미루고 전기차 배터리 채굴에 대한 투자를 보류하고 있으며, 헐츠는 주가가 하락하면서 전기차를 처분하고 있다. 이로 인해 자동차 제조업체들은 고객 수요의 둔화로 인해 큰 손실을 보고 있다. 그럼에도 불구하고 전기차 판매는 계속해서 증가하고 있다. 미국의 시장조사기업 J.D. 파워(J.D. Power)는 2024년 말까지 미국에서 120만 대의 전기차가 판매될 것으로 예상하고 있으며, 이는 지난해의 100만 대를 초과하는 수치이다. 전체 차량 판매에서 전기차가 차지하는 비율은 9%로, 이전 예측인 12%에서 하향 조정되었다.