Digital marketing is expected to undergo more exciting and innovative changes as it enters 2025. With emerging technologies and shifts in consumer behavior leading the way, companies need to prepare for these upcoming changes. AI and machine learning, the rise of voice search, the end of third-party cookies, the growth of social media shopping, the evolution of influencer marketing, the proliferation of video marketing, the evolution of PPC advertising, innovations in augmented reality (AR), and more. By 2025, digital marketing will be smarter, faster, and more personalized. The key to success will be flexibility and adaptation to new trends.
디지털 마케팅은 2025년에 접어들면서 더 흥미진진하고 혁신적인 변화를 맞이할 예정이다. 새로운 기술의 등장과 소비자 행동의 변화가 주도하는 이 시점에서 기업들은 다가오는 변화를 준비해야 한다. AI와 머신 러닝, 음성 검색의 부상, 서드파티 쿠키의 종말, 소셜 미디어 쇼핑의 성장, 인플루언서 마케팅의 진화, 비디오 마케팅의 확산, PPC 광고의 진화, 증강 현실(AR)의 혁신 등 2025년 디지털 마케팅은 더 똑똑하고, 빠르며, 개인화될 것이다. 성공의 열쇠는 유연성과 새로운 트렌드에 대한 적응이다.