메타의 스레드, 크리에이터 보상 프로그램 운영 중

It has been reported that Meta's social media platform 'Threads' is running a reward program for creators. Through this program, some creators are earning thousands of dollars per month. Creators participating in the program can receive rewards by achieving specific engagement metrics such as post views and number of replies. However, many creators have expressed difficulty as they don't fully understand Threads' algorithm. Some creators are using a strategy of replying to posts on controversial topics or those that prompt conversation. This is because Threads' algorithm tends to prioritize posts that receive many replies. Meta appears to be using this program to expand Threads' user base. However, some experts have suggested that such reward programs may be difficult to sustain in the long term. Creators are showing positive reactions as the program is becoming an additional source of income, but at the same time, they are raising questions about the platform's identity and sustainability.

메타가 운영하는 소셜 미디어 플랫폼 '스레드'가 크리에이터들을 대상으로 보상 프로그램을 운영 중인 것으로 알려졌다. 이 프로그램을 통해 일부 크리에이터들은 월 수천 달러의 수입을 올리고 있다. 프로그램에 참여하는 크리에이터들은 게시물 조회수와 답글 수 등 특정 참여 지표를 달성해야 보상을 받을 수 있다. 그러나 많은 크리에이터들이 스레드의 알고리즘을 완전히 이해하지 못하고 있어 어려움을 겪고 있다고 토로했다. 일부 크리에이터들은 논란의 여지가 있는 주제나 대화를 유도하는 게시물에 답글을 다는 전략을 사용하고 있다. 이는 스레드의 알고리즘이 많은 답글을 받는 게시물을 우선적으로 노출시키는 경향이 있기 때문이다. 메타는 이 프로그램을 통해 스레드의 사용자 기반을 확대하려는 것으로 보인다. 그러나 일부 전문가들은 이러한 보상 프로그램이 장기적으로 지속되기 어려울 것이라는 의견을 제시했다. 크리에이터들은 이 프로그램이 추가 수입원이 되고 있다며 긍정적인 반응을 보이고 있지만, 동시에 플랫폼의 정체성과 지속 가능성에 대해 의문을 제기하고 있다.

Creators getting paid to post on Threads don’t understand its algorithm either

버트

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