The global live e-commerce market is growing rapidly. According to the latest report from global market research firm 'HTF MI', this market, currently valued at $20 billion, is expected to reach $50 billion by 2030. Major companies in this space include Amazon, Alibaba, Facebook, Taobao, and YouTube, all of which are focusing on online retail through live streaming. The market size, which was about $10 billion in 2019, has been showing an average annual growth rate of 25% since then. This growth is attributed to innovative technologies and changes in consumer behavior. The report also presents the market situation in each country and outlook for the next six years, detailing factors that promote or hinder the growth of the live e-commerce industry. The growth trend in this market is expected to continue, with companies likely to maintain active investments and technological innovations.
글로벌 라이브 이커머스 시장이 빠르게 성장하고 있다. 글로벌 시장 조시기업 'HTF MI'의 최신 보고서에 따르면, 현재 200억 달러(약 27조 6,460억 원) 규모인 이 시장은 2030년까지 500억 달러(약 69조 1,150억 원)에 이를 것으로 예상된다. 주요 기업으로는 아마존, 알리바바, 페이스북, 타오바오, 유튜브 등이 있으며, 이들은 라이브 스트리밍을 통한 온라인 소매에 주력하고 있다. 2019년 약 100억 달러(약 13조 8,230억 원)였던 시장 규모는 이후 연평균 25%의 성장률을 보이고 있다. 이는 혁신적인 기술과 소비자 행동 변화에 기인한 것으로 분석된다. 보고서는 또한 각국의 시장 상황과 향후 6년간의 전망을 제시하며, 라이브 이커머스 산업의 성장을 촉진하거나 저해하는 요인들을 상세히 다루고 있다. 이 시장의 성장세는 앞으로도 계속될 전망이며, 기업들의 적극적인 투자와 기술 혁신이 이어질 것으로 예상된다.