골드만삭스와 애플이 공동 신용카드 사업에서의 소비자보호법 위반으로 8,900만 달러를 지불하게 되었습니다. 소비자금융보호국(CFPB)에 따르면, 두 회사는 거래 분쟁을 잘못 처리하고 아이폰 구매자들에게 무이자 구매 여부를 오도했다고 합니다. 골드만삭스는 1,980만 달러의 소비자 보상금과 4,500만 달러의 벌금을, 애플은 2,500만 달러의 벌금을 지불해야 합니다. 골드만삭스는 이 문제 해결을 환영한다고 밝혔고, 애플은 CFPB의 해석에 강하게 동의하지 않지만 합의에 도달했다고 밝혔습니다.
Goldman Sachs and Apple have been ordered to pay $89 million for violations of consumer protection laws in their joint credit card business. The CFPB found that the companies mishandled transaction disputes and misled iPhone purchasers about interest-free purchases. Goldman Sachs will pay $19.8 million in consumer redress and a $45 million fine, while Apple will pay a $25 million fine. Goldman Sachs welcomed the resolution, while Apple strongly disagreed with CFPB's characterization but reached an agreement. The case highlights issues in the companies' 2019 partnership, which Goldman is now seeking to exit.