Bluesky has established itself as a successful alternative to Twitter, causing Mark Zuckerberg to feel anxious. Recently, Bluesky has surpassed 22 million users, up from 13 million in October. In contrast, Threads has about 275 million monthly users, but there is a strong impression that Bluesky's users are engaging with the service much more enthusiastically than those on Threads. Jasmine Enberg, an analyst at market research firm eMarketer, stated, "The competition to replace Twitter has intensified," pointing out that the influx of new users to Bluesky has heightened competition with Threads. Meta has already adopted several features from Bluesky and introduced them to Threads, allowing users to customize their feeds.
블루스카이가 트위터의 성공적인 대안으로 자리 잡으면서 마크 저커버그가 긴장하고 있다. 최근 블루스카이는 2200만 명 이상의 사용자를 보유하게 되었고, 이는 10월의 1300만 명에서 증가한 수치다. 반면, 스레드는 약 2억 7500만 명의 월간 사용자를 기록하고 있지만, 블루스카이 사용자들이 훨씬 더 열정적으로 서비스를 이용하고 있다는 인상이 강하다. 시장 조사 회사 '이마케터(eMarketer)의 애널리스트 재스민 엔버그(Jasmine Enberg)는 "트위터를 대체하기 위한 경쟁이 가속화되고 있다"고 전하며, 블루스카이의 사용자 유입이 스레드와의 경쟁을 더욱 치열하게 만들고 있다고 밝혔다. 메타는 이미 블루스카이의 여러 기능을 도용해 스레드에 도입했으며, 사용자들이 피드를 맞춤 설정할 수 있도록 하고 있다.