크라우드스트라이크, 7월 대규모 장애 이후 실적 회복세

Cybersecurity company CrowdStrike showed signs of recovery in its first quarterly results following the massive service outage in July. The company reported revenue of $1.01 billion for the third quarter of fiscal year 2025, surpassing Wall Street expectations. A notable point is that Annual Recurring Revenue (ARR) increased by $153 million12. Analysts attributed this to the company's communication with customers and responsible response to the incident. CrowdStrike reported a high gross retention rate of 97%, suggesting minimal customer churn. CEO George Kurtz stated that large customers have not switched to other vendors. The company's Falcon Flex subscription model and Next-Gen SIEM product also showed strong growth. Analysts assessed that CrowdStrike is on track to recover from the July incident and has demonstrated trust with its customers.

사이버보안 기업 크라우드스트라이크(CrowdStrike)가 7월 발생한 대규모 서비스 장애 이후 첫 분기 실적에서 회복세를 보였다. 회사는 2025 회계연도 3분기에 월가 예상을 뛰어넘는 10억 1000만 달러(1조 4,129억 9,000만 원)의 매출을 기록했다. 주목할 만한 점은 연간 반복 수익(ARR)이 1억 5300만 달러 증가했다는 것이다. 애널리스트들은 이를 고객들과의 소통과 책임 있는 대응의 결과로 평가했다. 크라우드스트라이크는 97%의 높은 총 유지율을 보고했으며, 이는 고객 이탈이 크지 않았음을 시사한다. 조지 커츠(George Kurtz) CEO는 대형 고객들이 다른 공급업체로 전환하지 않았다고 밝혔다. 회사의 팔콘 플렉스 구독 모델과 차세대 SIEM 제품도 강한 성장세를 보였다. 애널리스트들은 크라우드스트라이크가 7월 사건에서 회복 궤도에 올랐다고 평가하며, 고객과의 신뢰를 입증했다고 분석했다.

CrowdStrike Has ‘Demonstrated Its Resilience And Trust’ With Customers: Analyst

버트

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