The enthusiasm for electric vehicles (EVs) and autonomous vehicles (AVs) in the transportation industry has significantly cooled in 2024. These two technologies, once the darlings of venture capital, have become targets for investment reduction and business restructuring this year. Due to slowing EV demand, major automakers have revised their investment plans. Ford abandoned its electric SUV plans and shifted towards hybrids, while GM sold its stake in a battery factory. Stellantis and Mercedes also halted their battery factory plans. AV startups also faced difficulties. Due to the complexity of the technology and uncertain business models, many companies pivoted their strategies to other areas such as warehouses, mining, and agriculture. Some even turned their attention to the defense industry. Industry experts analyze this trend as a sober market assessment of excessive expectations and investments. 2024 is likely to be remembered as a year when weak startups were eliminated and companies reassessed their spending.
2024년 교통 산업에서 전기차(EV)와 자율주행차(AV) 분야의 열기가 크게 식은 것으로 나타났다. 한때 벤처캐피털의 총아였던 이 두 기술은 올해 들어 투자 축소와 사업 재조정의 대상이 됐다. 전기차 수요 둔화로 주요 자동차 제조사들이 투자 계획을 수정했다. 포드는 전기 SUV 계획을 포기하고 하이브리드로 선회했으며, GM은 배터리 공장 지분을 매각했다. 스텔란티스와 메르세데스도 배터리 공장 계획을 중단했다. 자율주행차 스타트업들도 어려움을 겪었다. 기술의 복잡성과 불확실한 비즈니스 모델로 인해 많은 기업들이 창고, 광산, 농업 등 다른 분야로 전략을 전환했다. 일부는 방위 산업으로 눈을 돌리기도 했다. 업계 전문가들은 이러한 흐름이 과도한 기대와 투자에 대한 시장의 냉철한 평가라고 분석했다. 2024년은 약한 스타트업들이 퇴출되고 기업들이 지출을 재검토한 한 해로 기록될 전망이다.