U.S. automaker General Motors (GM) has announced that it is expanding the operational range of its self-driving technology, Super Cruise, by approximately 750,000 miles (1.27 million kilometers) on local and regional highways in the United States and Canada. The upgrade, which will be completed by 2025, nearly doubles the Super Cruise network, which currently stands at 400,000 miles (637,000 kilometers). First launched in 2017, Super Cruise is a technology that enables fully hands-free driving under supervision, with the driver always ready to take the wheel. Super Cruise uses sophisticated GPS, cameras, radar sensors, and a driver attention system to ensure the driver is paying attention. However, Super Cruise can only operate on designated roads that have been LiDAR scanned by GM's third-party contractors. The LiDAR scans generate maps that show lane data, terrain, road curve radii, and more, and Super Cruise adjusts its speed as needed based on this information. GM plans to continue to expand the reach of Super Cruise operations in the future. It will also invest in the development of autonomous driving technologies to provide a safer and more convenient driving experience.
미국의 자동차 제조회사 제너럴 모터스(GM)는 자율 주행 기술인 '슈퍼 크루즈'의 운영 범위를 미국과 캐나다 지방 도로 및 지방 고속도로에서 약 75만 마일(약 120만 7000km) 더 확장한다고 발표했다. 이번 업그레이드는 2025년까지 완료될 예정이며, 현재 40만 마일(약 64만 3700km)인 슈퍼 크루즈 네트워크를 거의 두 배로 늘렸다. 2017년 처음 출시된 슈퍼 크루즈는 운전자가 항상 조종권을 준비해야 하는 감독 하에서 완전한 핸즈프리 운전을 가능하게 하는 기술이다. 슈퍼 크루즈는 정밀한 GPS, 카메라, 레이더 센서 및 운전자 주의 시스템을 사용하여 운전자가 주의를 기울이고 있는지 확인한다. 하지만 슈퍼 크루즈는 GM의 타사 계약자가 LiDAR 스캔을 실시한 지정된 도로에서만 작동할 수 있다. LiDAR 스캔은 차선 데이터, 지형, 도로 곡선 반경 등을 보여주는 지도를 생성하며, 슈퍼 크루즈는 이러한 정보를 기반으로 필요에 따라 속도를 조정한다. GM은 향후에도 슈퍼 크루즈 운영 범위를 지속적으로 확장할 계획이다. 또한, 자율 주행 기술 개발에 투자하여 더욱 안전하고 편리한 운전 경험을 제공할 것으로 기대된다.