EssilorLuxottica's CFO Stefano Grassi revealed the successful sales performance of Ray-Ban Meta glasses during the company's Q3 2024 earnings call. According to Grassi, Ray-Ban Meta glasses have become the top-selling product in 60% of Ray-Ban stores in the EMEA region, which includes Europe, the Middle East, and Africa. This achievement is notable considering the high price of Ray-Ban Meta glasses, which start at $300, compared to the average selling price of regular Ray-Ban products ranging from $150 to $200. Industry experts interpret this as a signal that consumers are willing to pay higher prices for stylish and widely available smart glasses. Meanwhile, Meta and EssilorLuxottica have announced the extension of their partnership into the 2030s, with plans to develop various generations of smart eyewear products.
에실로룩소티카(EssilorLuxottica)의 CFO 스테파노 그라시(Stefano Grassi)가 2024년 3분기 실적 발표에서 레이밴 메타 안경의 성공적인 판매 실적을 공개했다. 그라시에 따르면, 레이밴 메타 안경은 유럽, 중동, 아프리카를 포함하는 EMEA 지역의 레이밴 매장 60%에서 최고 판매 제품으로 자리매김했다. 이는 일반 레이밴 제품의 평균 판매 가격이 150-200달러인 것에 비해, 300달러부터 시작하는 레이밴 메타 안경의 높은 가격에도 불구하고 이룬 성과다. 업계 전문가들은 이를 소비자들이 스타일리시하고 널리 시착 가능한 스마트 안경에 더 높은 가격을 지불할 의향이 있다는 신호로 해석하고 있다. 한편, 메타와 에실로룩소티카는 2030년대까지 파트너십을 연장하고 다양한 세대의 스마트 안경 제품을 개발할 계획이라고 밝혔다.